دسته‌ها
اخبار

کرم پودر دائم + مزایا و معایب آن برای پوست ما مجله اُمنفی

تزریق کرم پودر دائم به پوست که BB Glow یا مزووایت نیز نامیده می‌شود؛ روشی برای زیبا، روشن و صاف کردن همیشگی پوست است. این روش برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در کشور لهستان ابداع شد و سپس مورد استقبال مردم در کشورهای استرالیا، رومانی و … قرار گرفت. دوست عزیز، به جای تزریق کرم پودر دایمی در آرایشگاه ها و مراکز غیر معتبر، ابتدا نزد بهترین متخصص زیبایی ویزیت شوید. فقط یک پزشک باسواد می تواند واکنش های احتمالی پوست شما به انواع محصولات تزریقی-آرایشی را پیش بینی کند. پزشک با دستگاه آنالیزگر سه لایه سطحی، میانی و عمقی پوست شما و وسعت مشکلات آن را بررسی می کند. پزشکان باتجربه بدون دستگاه و به سرعت می توانند شرایط پوستی شما را تشخیص دهند.

  • همانطور که می‌دانید پوست افراد انواع مختلفی دارد و متاسفانه تولیدکنندگان کرم پودر دائمی یا مزو وایت به این نکته توجه نکرده‌اند و برای انواع مختلف پوست تولید نشده است.
  • تعداد جلسات مراجعه برای انجام آن توسط کارشناس تعیین می‌شود ولی معمولا در 3 جلسه در ماه به فاصله‌ی 10 روز انجام می‌شود.
  • ضد آب بودن، اثری فوری و ماندگار و تنوع در انتخاب رنگ از دیگر فواید کرم پودر دائم است.
  • باید بگویم نه تنها این روش ضرری ندارد و بی‌خطر و مطمئن است، بلکه به رفع چین‌و‌چروکهای صورت ولکه‌ها نیز کمک‌کرده و پوستی مرطوب به شما هدیه‌می‌دهد.

بعد این ‌که برای اولین جلسه خود برای تزریق تاتو کرم پودر دائم مراجعه کردید تا جلسه‌ی بعد نیاز به استراحت دارید که رنگ‌ها کامل نظیر پخش شود و رنگ واقعی خود را نشان دهند و زمانی‌که برای جلسه دوم تشریف می‌آورید رنگ‌ها ترمیم می‌شود تا تمام پوستتان رنگی یکدست داشته باشد. اگر با میکرونیدلینگ آشنایی دارید باید بگویم که این روش درمانی نیمه دائم، بسیار شبیه آن است. سرم BB حاوی مواد ضد پیری، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هاست که با استفاده از تکنیک میکرونیدلینگ و به کمک سوزن‌های نانو، به لایه‌های بالایی پوست تزریق می‌شود و کمک می‌کند تا پوست برای مدت‌زمان طولانی بهتر به نظر برسد. عوارض کرم پودر دائم با گذشت زمان و در طولانی مدت آشکار خواهند شد و از میان آن‌ها می‌توان به ایجاد حساسیت، التهاب و ورم، ناهمواری‌های پوستی و ایجاد تاول اشاره کرد که درمان آن‌ها بسیار زمان‌بر و پر هزینه است. فقط یک متخصص پوست کاربلد می تواند شرایط و حساسیت های احتمالی پوستی شما را از نظر پزشکی به دقت بررسی کرده و ترکیب مناسب پوستتان را پیشنهاد دهد. حتی پزشک ممکن است به جای تزریق کرم پودر، روش جایگزین سازگارتری را برای شما توصیه کنند.

این روش برای کسانی که از سوختگی و جراحت رنج می برند و همچنین ورزشکاران بسیار مفید است. استفاده از مطالب سایت سفیر زیبایی فقط با کسب مجوز امکان پذیر است و هر گونه کپی برداری غیر مجاز پیگرد قانونی دارد. لایه فوقانی اپیدرم، لایه زیر اپیدرم درم و لایه سوم و عمیق ترین لایه زیر پوست است. به‌هیچ‌عنوان بعد از تزریق مگنت ها و کوکتل ها پوست صورت خود را لمس نکنید نخارانید و آمرا فشار ندهید و در کل پوست صورت را تحریک نکنید. پس از انجام این کار بین ۱ تا ۲ روز از حمام کردن، شنا و … پرهیز نمایید.

چه کسانی نباید از کرم پودر دائم استفاده کنند؟

همان ‌طور که گفته شد کرم پودرهای دائم هم ‌مانند کرم پودرهایی که در لوازم آرایشی به فروش می‌رسد هم ازنظر ظاهری هم ازنظر کیفیت و هم ازنظر جنس و اسمشان انواع متفاوتی دارند اما کرم پودرهای دائم به گونه‌ ای نیستند که بتوانید آن‌ها را از دارو خانه و یا لوازم آرایشی تهیه کنید. هر جلسه انجام کرم پودر دائم با توجه به مهارت فردی که این کار را برای شما انجام می‌دهد می‌تواند بین نیم‌ ساعت تا چند ساعت طول بکشد. کرم پودر دائم هم روی پوست‌های نرمال هم پوست‌های چرب هم پوست‌های خشک انجام می‌شود تنها ممکن است ماندگاری آن بعد تزریق با توجه به نوع پوست متفاوت باشد. اثربخشی سفید کننده در مقایسه با کرم های سفید کننده موضعی بلند مدت بسیار بیشتر است و در صورت ترکیب با لیزر ، نتایج به بهترین شکل ممکن است. بیماران احتمالاً به بیش از یک جلسه درمان احتیاج دارند اما نتایج بدست آمده در این شرایط پوستی بسیار سخت ارزش دارد.

در حال حاضر برای موارد زیر استفاده میشود:

روش میکرونیدلینگ در تزریق کرم پودر دائمی استفاده می‌شود که به کمک سوزن‌های ریز نانو رنگدانه‌ها و پیگمنت‌ها وارد پوست می‌شود. از آنجایی که این تزریق فقط در لایه‌های سطحی پوست انجام می‌شود، خونریزی رخ نمی‌دهد. از فواید کرم پودر دائم می‌توان به مواردی مانند رفع کک و مک، از بین بردن تیرگی زیر چشم، کمک به جوانسازی پوست و درخشان شدن آن اشاره کرد. همچنین این روش برای تصحیح رنگ پوست بیماران مبتلا به سرطان و افرادی که ضایعات پوستی مانند زخم و جای سوختگی دارند نیز مناسب است. ماندگاری مزووایت یا کرم پودر دائمی نیز بین هشت ماه تا یکسال می باشد. دقیقا مانند تکنیک میکرونیدلینگ کارتریج و سرم روی پوست کشیده می شود.

در این روش اگر مراقبت های بعد از آرایش دائم به درستی انجام شود، می‌توان پوست را بین ۲ تا ۳ درجه روشن‌تر کرد. باید در نظر داشت که ماندگاری این روش بین ۶ تا ۸ ماه است و برای پوست‌هایی که حساس نبوده و از خود واکنش‌های آلرژیک نشان نمی‌دهند، گزینه خوبی خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم این روزها که دچار بحران آلودگی هوا هستیم مطلب «مراقبت از پوست در برابر آلودگی هوا» را نیز در ستاره بخوانید. فراموش نکنید که تجربیات، نظرات و پرسش‌های خود را با ما و خوانندگان ستاره در میان بگذارید.