دسته‌ها
اخبار

کاشت مژه یا اکستنشن مژه؟ کدام روش بهتر است؟

درست است که به کمک هر کدام از روش های اکستنشن و کاشت مژه می توان مژه ها را پرتر و بلندتر نشان داد، اما بسیاری از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه می‌گیرند در صورتی که این دو با هم کاملا متفاوت هستند. برای دانستن این که تفاوت کاشت مژه و اکستنشن چیست، پیش از هر کاری باید از ماهیت هر دو تکنیک اطلاع پیدا کنید. به همین منظور ما در ادامه شما را با هر کدام از این روش ها بیشتر آشنا می کنیم تا بتوانید، تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را راحت تر متوجه شوید.

کاشت مژه میتواند بنا به دلایل خاصی نظیر ریزش مژه یا مشکلات ارثی و تغذیه ای و کم پشت به نظر رسیدن مژه ها باشد. با توجه به نوشته های بالا دیگر متوجه شدید که چه فرقهای بین اکستنشن مژه و کاشت مژه وجود دارد . اکستنشن مژه  بصورت شش ماهه چسبانده می شود و هر دو هفته ۱ بار نیاز به ترمیم دارد ولی کاشت مژه آرایشی یک پکیج موقت روزانه است که با مژه های مصنوعی انجام می شود و کاربرد فورس ماژور دارد. بالطبع اگر شرایط فورس ماژور ندارید می توانید از خدمات اکستنشن مژه بهره مند شوید. خانم‌ها گاهی برای شرکت در مهمانی‌های بزرگ از اکستنشن مژه استفاده می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، 3D شامل سه مژه تکی است که در کنار هم جمع شده اند تا یک فن را ایجاد کنند. مژه‌های 2D و 4D جلوه ای ساده‌تر و طبیعی‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورند. اکستنشن والیوم با ایجاد مژه‌های ضخیم و فوق‌العاده پر، ظاهری زیبا و چشمگیر ایجاد می‌کند.

افرادی که دارای چشم های افتاده و بی حال هستند از اکستنشن سنجابی استفاده میکنند و سایز مژه ها در قسمت میانی چشم بلندر تر از قسمت های دیگر چشم می باشد. در شکل و اضافه کردن مژه های مصنوعی نظم و یکسانی وجود ندارد و در گوشه های چشم و کناره چشم تعداد بیشتری مژه استفاده میشود و به چشم ها حالت گربه ای و کشیدگی میدهد. نوک مژه های مصنوعی  را یک میلی متر به چسب آغشته کرده و در قسمتهایی که نیاز به پر دیده شدن دارد می چسباند.

فاکتور مهم دیگری که در قیمت اکستنشن مژه هم تاثیر در به کم حجم بودن و پر حجم بودن اکستنشن مزه است. اگر خواهان اکستنشن مژه پر پشت و پر حجم هتسید باید تار‌های مزه بیشتری در کار اکستنشن مژه شما بکار رود که قیمتش هم بالاتر می‌رود. فاکتور مهمی دیگر که در اکستنشن مژه تاثیر دارد جنس اکستنشن مژه است. اکستنشن مژه مصنوعی، بالطبع قیمتش ارزانتر از اکستنشن موی طبیعی خواهد بود. شاید این را به مراتب شنیده باشید که مژه مصنوعی به مژه‌های طبیعی آسیب می‌رساند، اما این تنها در صورتی صحت دارد که نکات ضروری برای چسباندن آن رعایت نشود.

پیوندهایی با 1 تا 4 فولیکول مو برای کاشت موی مژه استخراج می‌شوند. اگر نمی‌خواهید از هیچ کدام این روش‌ها استفاده کنید و در عین حال بدتان هم نمی‌آید که مژه‌هایی پرپشت‌تر و ضخیم‌تر و زیباتر داشته باشید راه‌های دیگری هم وجود دارد. حال که اطلاعات زیادی در مورد انواع کاشت مژه کسب کردیم، می‌خواهیم بدانیم هر کدام چه مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند.

بنابراین، یک تفاوت کاشت مژه با اکستنشن مژه در این است که اکستنشن مژه ارزان‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر از کاشت است و نیاز به مداخله پزشک جراح ندارد. البته توصیه می کنیم به جای کاشت و این روش های زیبایی، روش های پرپشت شدن مژه و ابرو در خانه را امتحان کنید. روند اکستنشن مژه حدود یک تا دو ساعت طول می‌کشد و معمولاً در یک محیط آرام و آرامش بخش انجام می‌شود.

در ادامه نکات مهمی که باید در مورد قبل و بعد از اکستنشن مژه به آن توجه داشته باشید را شرح می‌دهیم. در نهایت، انتخاب نوع مژه کاشتی به ترجیحات و نیازهای شخصی شما بستگی دارد. هر چه که با سبک زندگی و اهداف زیبایی شما مطابقت داشته باشد، انتخاب مناسبی خواهد بود.

مدل های بسیار زیادی برای اکستنشن مژه وجود دارد که با توجه به رنگ و نوع مژه دلبخواهی شما استفاده میشود و هر کدام تفاوت های زیادی دارند که در ادامه نام میبریم. افرادی که دارای مژه‌های ژنتیکی کوتاه بوده و همچنین افرادی که مبتلابه تریکوتیلومانیا ( یک اختلال روانی که با کندن موهای مژه مشخص می‌شود) هستند نیز ممکن است کاندیداهای خوبی برای این جراحی باشند. قبل از این‌که به سراغ نکات مربوط به اکستنشن برویم، ابتدا باید بدانید که قبل از هر نوع کار روی مژه باید از تمیز‌بودن ناحیه چشم خود اطمینان حاصل نموده و آرایش چشم را کاملا پاک کنید. افراد دارای حساسیت‌های شدید، افراد دارای مژه‌های بسیار کوتاه و به‌شدت ضعیف و افراد دارای بیماری‌های خاص و در طی دوره‌های شیمی درمانی، نمی‌توانند از اکستنشن مژه استفاده کنند. در بیش از یک قرن، این فرآیند با تغییرات بسیاری مواجه شده و در حال حاضر، یک کار ساده، بی‌خطر و جذاب است.

توجه داشته‌باشید که بهترین راه برداشتن یا ریموو اکستنشن مژه و کاشت مژه توسط یک متخصص حرفه‌ای است تا به مژه‌ها و چشم شما آسیبی وارد نشود. اما در مواردی می‌توان با استفاده از وازلین این کار را انجام داد (مراقب باشید تا به چشمانتان آسیبی وارد نشود). برای برداشتن اکستنشن و کاشت مژه‌های خود با وازلین، ابتدا مژه‌های خود را بشویید و چشمان خود را از آرایش پاک کنید.