دسته‌ها
اخبار

لیست دمنوش های پرطرفدار در فرهنگ ایرانی آلمونوش

لیست دمنوش های پرطرفدار در فرهنگ ایرانی آلمونوش

اُکالیپتوس همچنین یک ترکیب شیمیایی دارد که خلط و تراکم قفسه سینه را کاهش فروشگاه اینترنتی آریو کالا می‌دهد. این ماده شیمیایی می‌تواند باعث نابودی ویروس آنفلوانزا هم بشود. چند برگ گشنیز، کمی گل گاوزبان، چند دانه هل یا تکه ای چوب دارچین و چند پر لیمو عمانی را ۵ تا ۱۰ دقیقه دم کنید. آویشن می‌تواند روند انعقاد خون را به تاخیر بیندازد؛ بنابراین افرادی که عمل جراحی در پیش دارند، از ۲ هفته قبل از عمل جراحی نباید آویشن استفاده کنند. مصرف زیاد آویشن یا عصاره آن در دوران بارداری می‌تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد. بهترین زمان نویدن این دمنوش عصر است؛ چرا که بیشتر بیماری‌های فصل سرما در شب به اوج خود می‌رسند.

  • نارسایی کلیوی، عفونت و سنگ کلیه از جمله بیماری‌هایی است که ممکن است شما در معرض ابتلا به آن قرار بگیرید.
  • سال‌‌های زیادی است که این دمنوش‌ها در خانه‌های ما وجود دارند و به گفته‌ی مادربزرگ‌ها هر کدام دوای دردی است.
  • خاستگاه گیاه نسترن اروپا است ولی در حال حاضر در نقاط مختلف دنیا کشت و از خواص بی‌نظیر آن استفاده می‌شود.
  • بدون اغراق، این دمنوش فوق‌العاده، یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌های گیاهی در سراسر جهان است.
  • موقع مصرف، دمنوش بابونه را از صافی رد کنید و در صورت تمایل آن را با یک شیرین‌کننده طبیعی مانند عسل، نوش جان کنید.

دمنوش گل سرخ، فاقد کافئین و سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین بدون نگرانی از برهم خوردن خواب یا تغییرات سیستم عصبی می‌توانید آن را مصرف کنید. این گیاه ارزشمند از تیره نعنائیان است و طعمی ملایم و لیمومانند دارد. مفید‌ترین قسمت این گیاه برگ‌های آن است که سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و قدرت رشد سریعی دارد.

دمنوش اسطوخودوس

در توصیف زعفران و عطروطعم بی‌نظیرش همین بس که بگوییم این گیاه به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین ادویه جهان شناخته می‌شود و هر کیلوگرم از آن حدود چهار و نیم میلیارد تومان ارزش دارد. زعفران علاوه بر اینکه به‌عنوان یک ادویه پرطرفدار در غذاهای سنتی ایرانی استفاده می‌شود بلکه به خاطر رنگ و طعم و خواص منحصربه‌فردی که دارد برای تهیه شربت هم به کار برده می‌شود. زعفران یک ماده نشاط آورد شناخته شده و معروف است و برای فرار از افسردگی، اضطراب و استرس خیلی کمک کننده است. که این روزها بعضی از ما حتی اسمشان را هم نشنیده‌ایم آشنا کنیم. وقت آن رسیده که به‌جای خوردن قهوه‌های مختلف و نوشابه‌های گازدار کمی به دنبال تنوع باشید و دمنوش و نوشیدنی‌های سنتی کشور خودمان که خواص درمانی ویژه‌ای هم دارند را نوش جان کنید.

۲۹- چای زرشک:

در کنار طب سوزنی که در چین اختراع شده، مهم‌ترین قسمت طب سنتی چین علم داروهای گیاهی است. یک رساله‌ی داروسازی به نام«پن تسائو کانگ مو» در سال ۱۵۹۷ تکمیل و منتشر شد. این رساله ۸۱۶۰ نسخه دارد که بر ۱۸۷۱ ماده که عموماً ریشه‌ی گیاهی دارند متکی است. در متون هند باستان گیاهان طبی به دو گروه اصلی تقسیم می‌شدند. گروه اول یا به‌عنوان مسهل، قی‌آور یا ملین به کار می‌روند یا باعث ترشح بینی می‌شوند و گروه دیگر را به عنوان مسکّن به کار می‌بردند.

خواص روغن دم اسب اصل برای پوست و مو خواص خوراکی ها ادامه مطلب… افزایش ارزش غذایی مصرفی برابر با سلامت و تندرستی بیشتر و جامعه پرنشاط‌تر خواهد شد. در ادامه قصد داریم با خواص تایید شده برخی از دمنوش‌ها توسط پزشکان سنتی و تغذیه بیشتر آشنا شوید. شـــرکت فروشگاه‌های زنجیره ای فامیلی متعلق به گروه صنعتی گلرنگ از ســال 1396 فعـالیت خود را در عرصه خرده فروشی کشور در سطح فروشگاه‌های هایپر آغاز نمود. این شرکت با اتکا به پتانسیل بـالای گروه صنعتی گلرنگ، توان و تخصص مدیران جوان و تلاش و تعهد همه همکاران خود تصمیم دارد فروشگاهی کامل و محبوب بـــرای تامین نیازهای مردم عزیز باشد. فروشگاه های فامیلی در حال حاضر در اکثر استان ها و شهر های ایران دارای شعب متعددی می باشد.