دسته‌ها
اخبار

خرید انواع هارد اینترنال HDD مخصوص کامپیوتر و لپ تاپ بروزکالا

هرچه دیسک مغناطیسی سریعتر بچرخد، رایانه شما سریع‌تر می‌تواند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند. هارد دیسک هم مثل خیلی از ابازرهای کاربردی دیگر انواع و اقسام مختلفی دارد .هاردها معمولا به دو دسته اینترنال ، اکسترنال تقسیم میشوند. امروزه به دلیل استفاده کمتر از کامپیوترهای PC ، هارد های اکسترنال طرفدار بیشتری دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته شاید بتوان از USB FALSH ها به عنوان یک نوع هارد درایو نام برد.

  • Dropbox از سرورهایی استفاده می‌کند که در مراکز داده در سراسر جهان قرار دارند.
  • کاربردهای مشابه برای اندازه‌های بزرگ‌تر با پیشوندهای دیگر به کار می‌روند.
  • خرابی حافظه ذخیره سازی کامپیوتر یا لپ تاپ  علائمی دارد که لازم است در اولین فرصت بررسی شود.
  • علاوه بر این، ممکن است هارد اینترنال قدیمی شما به جای رابط اتصال ساتا از رابط پاتا برخوردار باشد.

در این حالت می‌توانید درایو را مستقیماً به شکافی که اتصال‌های برق و داده آن از قبل آماده است وصل کنید و دیگر به هیچ کابلی نیاز ندارید. بخش Head توسط بازوی متحرک حرکت می کند که وظیفه اصلی آن خواندن و نوشتن داده های شما به صورت باینری بر روی بخش های بسیار ریز دیسک می باشد. زمانی که هد داده ها را ذخیره می کند، مقادیر مغناطیسی صفر و یک در این قسمت ها جای می گیرند. اما زمانی که قصد خواندن داده ها را دارد برعکس حالت نوشتن، مقادیری را در هر یک از قسمت هایی که کنترل کننده مرکزی مشخص می کند قرار می دهد. هارد اینترنال یا همان حافظه داخلی کامپیوتر قطعه ای است که به مادربرد کامپیوتر متصل است و
به کاربر این امکان را می دهد تا تمام فایل ها و داده های خود را روی آن ذخیره کند. نام هایی مثل IDE و ATA و PATA اغلب به رابطی قدیمی اشاره دارند که نحوه انتفال داده در آن به صورت موازی (در کنار یکدیگر) است.

هارد دیسک اینترنال توشیبا مدل Toshiba N300 ظرفیت 12 ترابایت

برخی طراحی‌ها در دسته لپ‌تاپ‌های اقتصادی، امکان جایگزینی درایو را با باز کردن یک پیچ فراهم ساخته‌اند. در برخی مدل‌های دیگر ممکن است لازم باشد کل بخش تحتانی لپ‌تاپ باز شود یا حتی کیبورد نیز جدا شود. دستورالعمل‌های اختصاصی هر لپ‌تاپ برای تعویض درایو را می‌توانید در وب‌سایت سازنده آن بیابید. کابل داده ساتا نیازمند آن است که مادربورد، پشتیبانی مربوطه را داشته باشد و البته اغلب مادربوردهای مدرن چنین امکانی را دارند.

گام سوم: نصب درایو جدید

بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ دستگاهی ضروری به نظر می‌رسد؛ زیرا انتقال سریع و یکپارچه فایل‌های بزرگ بین دستگاه‌های مختلف را آسان می‌کند؛ بدین ترتیب نه تنها در زمان شما صرفه جویی می‌کند، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه نیز می‌شود. یک سازه رایج که امروزه به‌طور وسیعی از آن در ساخت دستگاه پخش صوت دیجیتال و رایانه‌های کیفی استفاده می‌شود سازه ۱٫۸ اینچی SATA-7LIF نام دارد که دارای حدود ۱۰۰ گیگا بایت حافظه ذخیره‌سازی با توان تلفاتی پایین و خواندن اطلاعات به‌طور سریع می‌باشند. در واقع سازه ۱ اینچی یک سازه عملی بود که از میکرو درایوهای شرکت IBM نشات گرفته بودند. اما در حال حاضر، عموماً فقط سازه یک اینچی نامیده می‌شوند؛ و این به دلیل آن است که تولیدکنندگان دیگر نیز محصولات مشابهی تولید می‌کنند.

راهنمای انتخاب موضوع

به آسانی به کمک یک کابل USB به سیستم وصل می شود و
شما می توانید تمام داده های موردنظر خود را منتقل کنید. وسیله جانبی هارد پاسپورتی یک کابل USB است که وظیفه اتصال و تامین انرژی را بر عهده دارد. معمولا افراد از این نوع هارد برای ذخیره اطلاعاتی که می خواهند در هر مکانی به آن دسترسی داشته باشند، استفاده می کنند.