دسته‌ها
اخبار

انواع plc و کاربرد آنها بررسی جدیدترین پی ال سی های موجود در بازار

انواع plc و کاربرد آنها بررسی جدیدترین پی ال سی های موجود در بازار

از جمله تفاوت های رُم ها و رَم ها، می توانیم به این مورد اشاره کنیم که رُم ها، حاوی برخی برنامه های کاربردی می باشند، یعنی از سیستم عامل برخوردار هستند و برنامه هایی نظیر درایور ها را دارا هستند. اما بر خلاف آن ها، رَم ها از برنامه و سیستم عامل بهره مند نمی باشند و تنها کاری که انجام می دهند، ذخیره داده های کاری و یا برنامه های نوشته شده می باشد. از دیگر شرکت های شناخته شده در سطح جهان شرکت میتسوبیشی ژاپن بوده که در سال 1921 فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت انواع و اقسام plc ها را اعم از مینی، مدولار و کامپکت با کیفیت بسیار بالا طراحی و تولید می نماید. شرکت صنعت سازان کوشاآفرین (راک کنترل) نمایندگی رسمی محصولات زیمنس در ایران در طی 2 دهه گذشته با ارائه بهترین خدمات پس از فروش و همچنین ارائه قیمت رقابتی موفق به جلب رضایت مشتریان خود شده است. تک ولتاژ یکی از مرجع های مطمئن است که در زمینه فروش plc زیمنس فعالیت دارد؛ اگر می‌خواهید در زمان خرید plc زیمنس از یک جای مطمئن خرید کنید و از اورجینال بودن اطمینان داشته باشید، پیشنهاد ما به شما این مجموعه است.

  • خوب است بدانید پی ال سی ها، نوعی جایگزین برای محصولی قدیمی تر هستند.
  • به دلیل ماهیت ماژولار بودن این مدل‌ها، تعداد دستگاه‌های ورودی که قرار هست توسط پی ال سی اسکن شوند، می‌تواند بیشتر از تعداد مشابه آن در مدل ورودی-خروجی ثابت باشد.
  • S7-300C با مدل قبل تفاوت زیادی نداشته و تنها تفاوت آنها در این است که در این نوع از پی ال سی واحد پردازش مرکزی با بعضی از ماژول های دیگر به صورت compact قرار گرفته اند.
  • یکی از قدیمی ترین تولیدات شرکت زیمنس این نوع از پی ال سی می باشد که امروزه تولید آن در کارخانه متوقف شده اما ممکن است بسیار از کارخانه هایی که از قبل آن را خریداری نموده اند هنوز هم آن را مورد استفاده قرار دهند.
  • سری 200 استپ 7 زیمنس، دارای امکانات ارتباطی فوق العاده‌ای نظیر اترنت و پروفی باس است و در مدلهای مختلف خود از 6 تا 22 ورودی-خروجی IO دارد.

به طور کلی پی ال سی ها را در چهار دسته کلی طبقه بندی می کنند که در ادامه به معرفی آنها به طور کامل پرداخته ایم. این مدل قدرتمند پی ال سی زیمنس S7 سری 400 شامل تنوع بالای CPU می باشد. استفاده از ماژول های متنوع و متعدد از مزایای این نوع پی ال سی محسوب می شود.

فروش انواع پی ال سی در نمایندگی زیمنس ایران

زیمنس یک شرکت خارجی بسیار معتبر تولید پی ال سی در کشور آلمان است که برای اولین بار نمونه ای از پی ال سی را متناسب با صنعت خودروسازی طراحی کرده است. زیمنس از برندهایی است که اگرچه سابقه زیادی در زمینه تولید plc ندارد اما با تولید محصولات باکیفیت خود توانسته است در زمینه فروش انواع پی ال سی زیمنس plc siemens داشته باشد. اولین پی ال سی برند زیمنس آلمان برای اولین بار در دهه های 70 و با امکانات بسیار کمی تولید شده است. اما امروزه استقبال بی نظیر مشتریان از انواع پی ال سی زیمنس plc siemens موجب شده است تا این شرکت برای تولید پی ال سی هایی با امکانات بیشتر اقدام کند. برای حوزه های عملکرد وسیع, انواع PLC های دیگری با نام های S5-135U و S5-155U از این خانواده عرضه شده اند.

از آنجا که در فرایند خودروسازی همه دستگاه‌ها به صورت مکانیزه کار می‌کنند، انواع پی ال سی را می‌توان در بخش‌های مختلفی مانند سیستم رنگ پاش، اتصال قطعات، سوراخ‌کاری و پرس‌های اتوماتیک مشاهده کرد. علاوه بر این در صنایع شیمیایی هم از این کنترلرهای برنامه پذیر برای دستگاه‌های ترکیب‌کننده مواد و سیستم‌های مخلوط کننده استفاده می‌شود. مینی پی ال سی ها به صورت کامپکت ساخته شده و کوچکترین عضو از خانواده کنترل کننده های منطقی هستند.

معرفی انواع میکروکنترلر ها و کاربرد آن در برد الکترونیک

در سیستتم PLC، نتایج خروجی در پاسخ به شرایط ورودی، باید در یک زمان محدود تولید شود. درصورت عدم پاسخ مناسب در زمان تعریف شده، عملکرد ناخواسته در سیستم اتفاق می افتد. چندین پردازنده با درجات عملکردی متفاوت، طیف گسترده‌ای از ماژو‌ل‌ها با طیف وسیعی از قابلیت‌های کاربر پسند، به کاربران اجازه می‌دهد تا تنها از ماژول‌های مورد نیاز خود استفاده نمایند. به‌لطف سازگاری مغناطیسی بالا و مقاومت در برابر ضربه و لرزش، مدل‌های این سری به صورت جهانی در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شوند. تحلیل و بررسی کوتاه PLC زیمنس CPU 1212C DC/DC/DC CPU1212C این مدل از یکی دیگر از CPU های زیمنس S می باشد که دارای 8 ورودی و 6 خروجی دیجیتال و دو ورودی آنالوگ می باشد. تحلیل و بررسی کوتاه PLC زیمنس CPU 1212C AC/DC/RELAY CPU1212C این مدل از یکی دیگر از CPU های زیمنس S می باشد که دارای 8 ورودی و 6 خروجی دیجیتال و دو ورودی آنالوگ می باشد.

مینی پی ال سی LOGO با روش برنامه ریزی خاص بر پایه مدارهای منطقی عمل می کند و از آن جهت کنترل برخی فرآیندها در تأسیسات برقی بکار می رود. در پی ال سی کامپکت یا مجتمع، ورودی و خروجی‌ها، تغذیه و پردازنده در داخل یک باکس قرار گرفته‌اند و در قالب یک ماژول الکتریکی ساده، طراحی و ادغام شده‌اند. به این ترتیب شما امکان تغییر ورودی و خروجی را ندارید؛ اما می‌توانید هر زمان که نیاز به درگاه‌های I/O بیشتری داشتید، به آن اضافه کنید.

این سیگنال های آنالوگ شرایط ماشین یا فرآیند را به صورت دامنه ای از مقادیر ولتاژ یا جریان نشان می دهند. وظیفه اصلی مدار ورودی یک PLC تبدیل سیگنال های ارایه شده توسط این سوییچ ها و سنسورهای مختلف به سیگنال های منطقی است که می تواند مورد استفاده CPU قرار بگیرد. به این صورت که PLC های کوچک تقریبا با 40 ورودی و خروجی , خرید plc زیمنس PLCهای متوسط با 128 ورودی و خروجی و PLC های بزرگتر مانند S7 با بیشتر از 128 ورودی و خروجی است. استفاده از PLC ها از یک سو و انتخاب PLC مناسب از سوی دیگر برای انجام یک پروژه الزامی است.

تولیدکنندگان همواره تلاش کرده‌اند تا پی ال سی‌های کوچکتری را طراحی و تولید کنند که بتوانند کاربردهای بیشتری را نیز تحت پوشش خود قرار دهند. خصوصاً در مورد PLCهای از نوع ورودی-خروجی ثابت، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چرا که این نوع PLCها در کاربردهای با مقیاس کوچکتر و عدم نیاز به گسترش در آینده استفاده فراوانی دارند. پی ال سی‌ها بر اساس کاربرد و کارایی خود، در انواع مختلفی به عنوان جزیی از فرآیند اتوماسیون صنعتی طراحی و تولید شده‌اند.