دسته‌ها
اخبار

انواع شخصیت در اتاق فرار | allescape

انواع شخصیت در اتاق فرار | allescape

به‌جای اینکه فقط به صفحه‌ نمایش کامپیوتر یا تلویزیون خیره شویم، به‌صورت واقعی در یک داستان قرار می‌گیریم و در فعالیت‌های ذهنی و فیزیکی شرکت می‌کنیم. برخی از آنها واقعا به فکر و تفکر خلاق نیاز دارند و یا در بعضی از مراحل کافیست تا کمی به اطراف خودتان توجه کنید تا بتوانید معما را پیدا کنید. پیشنهاد ما در این مقاله این است که هرگز قبل از رزرو بازی درباره ماجرای داخل بازی پرسجو نکنید و به خودتان این فرصت را بدهید که بتوانید یک معمای واقعی را حل کنید تا بتوانید لذت بیشتری از زمانتان ببرید. سناریو، طراحی صحنه و موقعیت قرارگیری آن روی هزینه بلیت تاثیر می‌گذارند.

  • با توجه به ژانر در نظر گرفته شده برای اتاق فرار ممکن است محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود داشته باشد.
  • متاسفانه خیلی از افراد در هنگام انتخاب اتاق به سناریو دقت نمیکنند ولی برای اینکه نسبت به سلیقه خود بازی انتخاب کنید حتما باید به سناریو و زانر آن دقت کنید.
  • هر چقدر اتاق فرار شما معروف‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، در همان ابتدا با دیدن طراحی دچار دلهره خواهید شد.
  • ای بازیها با تلفیق ماجراهای واقعی و داستانی شما را به تجربه ای متفاوت دعوت می‌کنند.
  • شما هر کاری هم انجام دهید، در مواجه با ترس نمی توانید کار خاصی انجام دهید بخصوص زمانی که در یکی از ترسناک ترین اسکیپ روم های تهران هستید اما یکسری راه ها هست که پیشنهاد می کنیم به یاد داشته باشید چون شاید به کارتان بیاید.

در ادامه تعدادی از این نکته‌ها را عنوان می‌کنیم تا تجربه خوبی را از بازی اتاق اسکیپ روم جنی روحی فرار به‌دست آورید. در این مقاله از کایت اطلاعات جامعی از اتاق فرار در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که قصد دارید برای مدت کوتاهی از اینترنت و دنیای مجازی فاصله بگیرید و لحظات هیجان‌انگیزی را در کنار عزیرانتان برای خود رقم بزنید، اسکیپ روم یا اتاق فرار گزینه بسیار مناسبی برای شما می‌باشد.

اتاق فرار اتاق جنگ

اگر اعضای تیم شما تجربه اتاق فرار ندارند در مرحله اول پیشنهاد اسکیپ مگ انتخاب بازیهای غیر ترسناک می باشد تا شما بتوانید در اولین تجربه از این بازی با اتاق فرار و شرایط بازی به طور کامل اشنا شوید. اتاق فرار در دسته بازی‌هایی است که نمی‌توان تنها یا دو نفره آن را انجام داد. برای حل معما باید یک تیم تشکیل دهید و از فکر و توانایی همه اعضا برای فرار از اتاق استفاده کنید. اگر طرفدار بازی‌های فکری و هیجانی هستید بازی اتاق فرار یک روش عالی برای تخلیه هیجان و همچنین محک زدن هوش و ذکاوت شما در مواقع بحرانی است. پس از قفل شدن در اتاق بازی، شرکت‌کنندگان باید با یکدیگر همکاری کنند تا منطقه را کشف کنند، سرنخ‌ها را بیابند، معماها را حل کنند و در چالش‌هایی شرکت کنند که به آنها اجازه می‌دهد قدم به قدم در بازی پیشرفت کنند و قبل از پایان بازی فرار کنند. برای اینکه بتوانید پیروز از بازی اتاق فرار خارج شوید چند نکته وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها حیاتی است، پس مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را به‌خاطر بسپارید.

داستان نهفته پشت هر اتاق فرار

از طرفی، در این مواقع به اکتور هم نباید دست بزنید مثلاً اگر او دست شما را گرفته، شما نباید با دست دیگر، او را بگیرید و سعی کنید خود را آزاد کنید چون این کار خلاف قانون اتاق فرار بوده و ممکن است بازی متوقف شود. در خصوص سیستم هینت دهی لازم است بدانید اکثر اسکیپ روم ها نهایت 3 بار از سیستم هینت دهی استفاده می کنند و آن هایی که معماهای پیچیده ای دارند و خود گیم مستر میداند که فلان معما خیلی سخت است، خودش هینت می دهد. لازم به ذکر است شما هیچگاه نمی توانید از اکتورها بخواهید که به شما هینت بدهد و این کار همیشه توسط گیم مستر صورت میگیرد. تعداد زیاد و انواع مختلفی از اتاق فرارها در تهران وجود دارند که هرکدام در دسته‌بندی‌های متنوعی از جمله پلیسی، ژانر وحشت، معمایی و . قرار می‌گیرند و شما علاقه‌مندان باتوجه‌ به علاقه و شرایط روحی جسمی خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر در یک اتاق فرار حرفه‌ای شرکت کنید، خواهید دید که برای حل هر معما نیاز به تخصص خاصی وجود دارد.

اسکیپ روم (Escape Room) اتاق فرار چیست؟

در بعضی از تیم‌ها گاهی مشاهده می‌شود که افرادی از همان لحظه ورود به بقیه دستور داده و یا با آنها دعوا می‌کنند. افرادی با این شخصیت همانند یک ناظم مدرسه فقط در حال غر زدن به دیگران هستند و در نهایت نیز خودشان هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند. این افراد برعکس یک رهبر خوب، تنها نظارت کردن بر دیگران را دوست دارند و خودشان هیچ ایده‌ای برای بهتر شدن اوضاع بیان نمی‌کنند. این افراد کنترل‌گر و دستور دهنده جز خطرناک‌ترین انواع شخصیت در اتاق فرار هستند، زیرا روحیه کار جمعی را از بین برده و بقیه دیگر رغبتی برای ادامه کار خود نخواهند داشت. مهم‌ترین هدف در بازی‌های گروهی همیشه این است که اعضای تیم بتوانند به خوبی در کنار هم فعالیت کنند.